Gå til hovedinnhold
INTRO
Da har dagen jeg aldri skulle tro komme faktisk kommet og jeg skal nå ut i ukjent territorium fylt med dyp ubehag. Jeg skal nemlig utforske ikke en, men to ulike interesser som omfavner en nokså stor prosentandel av Norges befolkning. Nemlig TRENING og BLOGGING. Jeg skal gjennom disse åtte ukene gjennom gymtimene lage, følge og fullføre en treningsplan som fungerer for meg best.
Og gjennom disse åtte ukene skal jeg nesten hver dag ikke bare dokumentere hver eneste treningsøkt og hva er jeg har gjort, men jeg skal også få ''æren'' av å offentliggjøre det for resten av klassen om de så skulle ønske å lese dette. Så jeg tenkte siden jeg først skulle skrive en treningsblogg her i hovedstaden, ja hvorfor ikke gjøre det beste ut av det.

For om du tror at jeg skal skrive en helt vanlig blogg ut av noe så kjedelig, noe så mainstream som trening for og så dokumentere det på i et ensidig, smakløst bloggformat, så skal jeg være snill nok å si at du tar grundig feil! For i tillegg til å dokumentere treningen min i form av en skoleoppgavene jeg er blitt utgitt, så er formålet mitt å lage den verste, mest mainstreame, hensiktsløse, fisefine, og ikke minst den mest smakløse tekstsamlingen av en Østlandsk rosablogg dere kan tenke å lese i nyere tid. For i tillegg til å dokumnetere treningen min slik jeg er blitt fortalt, så har jeg satt meg som mål å latterliggjøre Norges rosabloggere til et ekstent hvor de kanskje begynner å revurdere skrivemåten dere og kanskje legge inn litt mer profesjonell bloggoppsett. Denne bloggen har som mål å være fylt med dårlige vitser, generell humor, små-kontroversielle temaer og selvironi til et nivå som får
Mamma til Michelle-bloggen til å høres ut som et vitenskapelig tekstutrag fra en eller annen Nobelrpis-vinnende astrofysiker fra Harvard eller Yale.


MIN NÅVÆRENDE FYSISKE FORM
Som du som leser sikkert har fått med deg så er ikke jeg direkte Petter Northug Jr, og har ingen planer om å verken bli superfit eller blink for kontroversielle overskrifter i Svensk media. Jeg har siden fødselen vært svært lite maskulin av meg, og har ikke hatt noe særlig til muskler heller, selv om jeg var ute å lekte hver dag gjennom hele barndommen. Gjennom tenårene så har jeg valgt videospill over vekter, og energidrikke over grønnsaker og det har gjort at jeg er blitt veldig dårlig fysisk. Heldigvis for min raske metabolisme så er jeg enda noenlunde tynn rundt de fleste steder rundt kroppen, men jeg kan likevel ikke gjøre mer enn 5 push-ups om gangen.

Jeg har vært på treningsenter en gang og det var 1. januar 2014 (så mye for det nyttårsforsettet, gitt) som ikke var tilknyttet en eller annen gymtime. Selv om jeg dabbet av like raskt så må jeg innrømme å si at jeg stortrivdes, og ønsker gjerne å vende tilbake for å trene med en venn eller to. Jeg er fortsatt litt smidig/sprek da jeg innimellom gjennom de siste årene har trent parkour med en venn, i tillegg til at jeg var nokså ofte på trampolinen hjemme for å øve på en eller annen salto.

Personlig så tror jeg at tross min nåværende fysiske tilstand er like shit som alt som kommer ut av talerøret til Donald Trump så er jeg 100% sikker på at med rett diett og fast trening ett par ganger i uka så vil jeg uten tvil klare å komme meg i bedre form veldig kjapt.


Det var alt for meg denne gang, og selv om jeg er agnostiker så må jeg be Gud, Jesus, Allah, Det Flygende Spaghettimonsteret eller hvilke som helst gudommelig skikkelse som skuer ned må meg være med meg gjennom denne ''reisen''

Kommentarer